Rejestr Akcjonariuszy

OZE Rentier S.A. rozpoczęło współpracę z Domem Maklerskim Navigator dotyczącą prowadzenia Rejestru Akcjonariuszy.

Aby dokończyć procedurę rejestracji Państwa akcji spółki OZE Rentier S.A. w elektronicznym rejestrze akcjonariuszy prowadzonym przez Dom Maklerski Navigator SA i móc korzystać ze wszystkich praw wynikających z posiadanych akcji, łącznie z dostępem online do systemu rejestr akcjonariuszy, konieczne jest przekazanie do Domu Maklerskiego wypełnionej ankiety GIIF (Generalnego Inspektora Informacji Finansowej) oraz dokumentów potwierdzających tożsamość nabywcy akcji. Dom Maklerski wymaga tego na podstawie art. 34 ust. 3 ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2021 r., poz. 1132, dalej jako: Ustawa AML). Poniżej znajdą Państwo informacje o regulacjach zawartych w Ustawie AML oraz instrukcję wpisu do Rejestru Akcjonariuszy.

Ustawa AML

Ustawa AML dotyczy badania transakcji finansowych pod kątem przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu – nabywca akcji jest zobowiązany wypełnić ankietę GIIF – (niezależnie od kwoty, za którą zakupił akcje), w której ujawni informacje pozwalające na jego identyfikację (lub na identyfikację beneficjenta rzeczywistego, jeżeli akcje zostały zakupione przez osobę prawną, np. spółkę). Ankieta jest potwierdzeniem wykonania przez Dom Maklerski ustawowego obowiązku dokumentowania środków bezpieczeństwa finansowego oraz przejście procedury Poznaj Swojego Klienta (ang. KYC – Know Your Customer) służącej do zidentyfikowania klientów Domu Maklerskiego Navigator.

Są dwie wersje ankiety GIIF, w zależności czy zakup został dokonany przez osobę fizyczną czy przez osobę prawną.

Dokumenty jakie należy przekazać do Domu Maklerskiego Navigator SA to:

  1. Wypełniona ankieta GIIF (odpowiednio dla osoby fizycznej lub osoby prawnej),
  2. Dokonanie weryfikacji tożsamości nabywcy akcji w jeden z trzech opisanych poniżej sposobów,
  3. Dodatkowo, jeżeli nabywca akcji jest zainteresowany dostępem online do Rejestru Akcjonariuszy, przekazanie wypełnionego Formularza rejestracji w systemie dla osoby fizycznej lub prawnej.

Istnieją trzy sposoby przekazania dokumentów i potwierdzenia tożsamości w Domu Maklerskim (należy wybrać jeden):

  1. Przekazanie ankiety GIIF osobiście w siedzibie DM Navigator ul. Twarda 18, 00-105 Warszawa – nabywca akcji zostanie poproszony o okazanie dokumentu tożsamości w celu weryfikacji poprawności danych identyfikacyjnych bezpośrednio przez pracownika DM Navigator. Trzeba mieć ze sobą dowód osobisty lub paszport. W tym przypadku nie jest wymagane sporządzenie skanu/kopii dokumentu stwierdzającego tożsamość.
  2. Przeprowadzenie weryfikacji, która polega na okazaniu pracownikowi DM Navigator dokumentu tożsamości w trakcie spotkania on-line (wideokonferencji). W sprawie umówienia takiego spotkania należy skontaktować się z Domem Maklerskim Navigator SA (email: rejestr.wnioski@dmnavigator.pl, tel: +48 22 202 68 96). Wypełnioną ankietę GIIF i formularz rejestracji przekazujemy drogą elektroniczną, a podczas wideokonferencji następuje weryfikacja danych poprzez okazanie dokumentu tożsamości.
  3. Przesłanie wypełnionych dokumentów na adres mailowy Domu Maklerskiego rejestr.wnioski@dmnavigator.pl wraz ze skanami dwóch dokumentów tożsamości w celu weryfikacji tożsamości akcjonariusza (pierwszym dokumentem musi być dowód osobisty lub paszport, drugi dokument może być dowolnym potwierdzeniem tożsamości, np. legitymacja studencka lub prawo jazdy).

W przypadku przekazywania drogą elektroniczną dokumentów zawierających dane osobowe (opcja 2 lub 3), rekomendujemy zabezpieczenie plików hasłem, które zalecamy przekazać innym kanałem komunikacji niż email (np. przez telefon), w celu stworzenia dodatkowej warstwy zabezpieczeń.

W przypadku osoby prawnej należy okazać również dokumenty tożsamości osoby będącej beneficjentem rzeczywistym.

W przypadku, jeżeli ankietę w imieniu akcjonariusza, podpisuje pełnomocnik należy dodatkowo załączyć dokumenty tożsamości pełnomocnika.

Wszelkie wnioski składane do Domu Maklerskiego mogą być podpisane podpisem odręcznym, za pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub za pomocą podpisu złożonego przy użyciu Profilu Zaufanego. Jeżeli dokumenty zostały podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub przy użyciu Profilu Zaufanego, to weryfikacja, która odbędzie się poprzez wideokonferencję lub przesłanie skanu dokumentu drogą elektroniczną, wymagać będzie okazania tylko jednego dowodu potwierdzającego tożsamość (dowód osobisty lub paszport).

Dane adresowe do kontaktu z Domem Maklerskim Navigator w sprawie wysyłania dokumentów lub zgłoszenia chęci dokonania weryfikacji podczas wideokonferencji:  

Adres e-mail: rejestr.wnioski@dmnavigator.pl 

Tel: +48 22 202 68 96 

Adres siedziby DM Navigator: ul. Twarda 18, 00-105 Warszawa 

FAQ

  1. DM Navigator posiada już moje skany dokumentów z innych inwestycji. Czy jest konieczność ponownego ich wysyłania?
    • Jeśli DM Navigator jest już w posiadaniu ankiety GIIF i kopii dokumentów tożsamości akcjonariusza to nie ma konieczności przesyłania ich ponownie. Należy wysłać tylko informację mailową do DM Navigator, od akcjonariusza, że takie dokumenty już składał.
  2. Co w przypadku, kiedy akcjonariusz nie prześle ankiety GIIF i nie potwierdzi swojej tożsamości?
    • Taki akcjonariusz nie zostanie wpisany do rejestru akcjonariuszy, a co za  tym idzie nie będzie mógł korzystać z przysługujących mu praw wynikających z posiadanych akcji.
  3. Czy jest określony termin na przesłanie takich dokumentów?
    • Nie ma takiego terminu.
  4. Jakimi danymi wypełnić pierwszą część obu dokumentów?
    • Nazwa (firma): OZE Rentier S.A.
    • Forma organizacyjna: SPÓŁKA AKCYJNA
    • KRS: 0000881372
    • REGON: 38814900000000
    • NIP: 1231487238
  5. Co w przypadku, kiedy nie działają linki do pobrania dokumentów?
  6. Czy wypełnione dokumenty wysłać do DM Navigator czy do OZE Rentier?
    • Wypełnione dokumenty wraz ze skanami/kopiami dokumentów tożsamości należy wysłać do DM Navigator. Zalecamy zabezpieczenie hasłem dokumentów w przypadku wysyłania drogą elektroniczną, hasło można podać przez telefon pracownikowi domu maklerskiego.